Sunday, July 5, 2009

Αριστερά και Δαρβίνος

Σε άρθρο του στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 15ης Φεβρουαρίου, ο Χρήστος Γεωργίου (καθηγητής Βιοχημείας, στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών) έγραψε ένα άρθρο για τις σχέσεις Βιολογίας και Πολιτικής όπου αναφέρεται και στον Δαρβίνο και τα περίφημα έργα του «Η προέλευση του ανθρώπου» και «Για την καταγωγή των ειδών μέσω της φυσικής επιλογής». Οι ιδέες του Δαρβίνου φυσικά ΜΟΝΟ ΩΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ μπορούν να χαρακτηριστούν και αυτό φαίνεται να ενοχλεί τον Χ. Γεωργίου. Ας δούμε όμως τί υποστηρίζει ο ίδιος για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας: Η πολιτικοποίηση της βιολογίας: «Η επιστήμη της Βιολογίας αποτελεί πεδίο πολιτικο-ιδεολογικών μαχών περισσότερο από κάθε άλλη, γιατί είναι η επιστήμη της ζωής και του ανθρώπου. Κι αυτό, διότι οι εκάστοτε κρατούντες (πολιτικοί και κεφάλαιο) τη χρησιμοποιούν ως πανίσχυρο ιδεολογικό εργαλείο επιβολής τους για να αποδεχθούμε μοιρολατρικά τη θέση μας στην κοινωνία. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η Θεωρία της Εξέλιξης μέσω φυσικής επιλογής, του περίφημου βρετανού φυσιοδίφη Κάρολου Δαρβίνου (1809-1882) -παράλληλα με την ανεκτίμητη συνεισφορά της στη ραγδαία ανάπτυξη της σύγχρονης Βιολογίας.

Συντέλεσε στην εμφάνιση πολιτικών ιδεολογιών που παρείχαν ψευδοεπιστημονική νομιμοποίηση στην ευγονική και, με συγκαλυμμένη μορφή σήμερα, στον κοινωνικό και φυλετικό ρατσισμό. Βασικές ιδέες του Δαρβίνου αξιοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της αντιδραστικής ιδεολογίας του Κοινωνικού Δαρβινισμού, κάτι που φαίνεται και από τον τίτλο του σπουδαιότερου έργου του, «Για την καταγωγή των ειδών μέσω της φυσικής επιλογής», ή η προφύλαξη των ευνοημένων φυλών στον αγώνα για την ύπαρξη.
Στο άλλο σημαντικό έργο του, «Η προέλευση του ανθρώπου», υποστηρίζει την ύπαρξη μιας ιεραρχίας στις φυλές ως προκύψασας εξελικτικά μέσω της φυσικής επιλογής: στις κατώτερες φυλές κατατάσσει τους «άγριους» Αφρικανούς, Ινδιάνους κ.ά., και στις ανώτερες τους «πολιτισμένους» Ευρωπαίους. Το ίδιο πίστευε και για τους ανθρώπους γενικά, τους οποίους διέκρινε σε πνευματικά ανώτερους και κατώτερους.»

Προσέξτε τώρα με ποιον τρόπο προσπαθεί να «δικαιολογήσει» την θεωρία του Δαρβίνου όπου αμφισβητεί την επιστημονική της διάσταση και την συνδέει με το… περιβάλλον του. «Φταίνε οι κακές παρέες» που λέει και ο Λαός μας!

«Αυτές οι απόψεις του επηρεάστηκαν κυρίως από τον κοινωνικο-πολιτικό του περίγυρο. Όντας παντρεμένος με την ξαδέλφη του μεγαλοβιομήχανου πολυτελών κεραμικών J. Wedgewood, επηρεάστηκε από την ιεραρχική στατικότητα που ήθελε να επιβάλει η τότε αστική τάξη στη βρετανική κοινωνία προκειμένου να παγιώσει την εξουσία της. Επίσης, επηρεάστηκε και από το Δοκίμιο για την Αρχή του Πληθυσμού του Τ. Malthus (θεωρούσε τον υπερπληθυσμό ως αιτία των ανταγωνισμών), απ’ όπου δανείστηκε και την ιδέα του «αγώνα για την επιβίωση».
- Ο Κοινωνικός Δαρβινισμός επιδιώκει την πολιτική εφαρμογή της θεωρίας της φυσικής επιλογής του Δαρβίνου στην κοινωνία. Θεωρεί ότι οι άνθρωποι γεννιούνται άνισοι και με διαφορετικές «έμφυτες» (γενετικές) ικανότητες («ανώτερες» και «κατώτερες»), και ότι η ζωή είναι ένας αμείλικτος «αγώνας για επιβίωση».
- Ο Δαρβίνος στο βιβλίο του «Η προέλευση του ανθρώπου» υποστηρίζοντας ότι «τα μέλη του ενός και του άλλου φύλου θα έπρεπε να αποφεύγουν να παντρεύονται σε περίπτωση κατωτερότητας, σωματικής ή πνευματικής». Από το σημείο αυτό, ήταν θέμα χρόνου η έλευση του ευγονικού χιτλερισμού της Αριας Φυλής, όπως και του ρατσισμού σε παγκόσμιο επίπεδο -που δυστυχώς τον υφίστανται έως σήμερα οι μετανάστες στη χώρα μας και στη Δύση.

Στο τέλος όμως ο αρθρογράφος… δίνει ελαφρυντικά στον Δαρβίνο και έτσι όλα «βαίνουν καλώς»! Αφού πριν «έφταιγε ο κοινωνικός περίγυρος», στο τέλος κλείνει με το εξής ελαφρυντικό για τον «κατηγορούμενο»:
«Ο Δαρβίνος για τις ρατσιστικές αντιλήψεις του είχε το ελαφρυντικό της περιορισμένης εξέλιξης των βιολογικών επιστημών στην εποχή του.»

Με αυτήν την …επιχειρηματολογία ο κύριος καθηγητής έβαλε στην θέση του τον Δαρβίνο, την Βιολογία και τους νόμους της φύσης…


Δημοσιεύθηκε από xryshaygh στο Μαρτίου 11, 2009

No comments:

Post a Comment